Kurumsal Akademi Tasarımı
İstinye Üniversitesi, kurumların eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını bütünsel olarak yönetebilmeleri için kurumsal akademi tasarımı, kurulumu ve yönetimi konularında da destek sağlamaktadır. Kurumsal akademiler, eğitim ihtiyaçlarını tek çatı altında toplamak, stratejik gelişim ihtiyaçlarına yönelik odaklanmak ve yönetmek amacıyla oluşturulmaktadır. Bu alanda İstinye Üniversitesi’nin sunduğu çözümler, Türkiye'deki birçok kuruma örnek oluşturmaktadır.
Program Çözümleri:
- İhtiyaç Analizi
- Özelleştirilmiş Programlar
- Özel ve Kamu Sektörleri için Özelleştirilmiş Programlar
- Kurumsal Akademi Tasarımı
Bu program, işletmelerin pazarlama stratejisinden marka oluşturma stratejisine, marka konumlandırması belirleme ve marka değeri yaratacak marka unsurlarını belirleme, marka değeri yaratacak pazarlama ve bütünleşik marka iletişimi programlarını oluşturma, marka performansını ölçme ve yorumlama, marka değerini geliştirme ve sürdürme, marka yöneticisinin ve marka değerini korumakla görevli reklam ajansı ile diğer pazarlama iletişimi uzmanlarının bu kapsamda görevleri; marka sadakati yaratma politikaları, yeni ürün sunumu ve marka genişletme stratejileri, farklı pazar kesimlerinde ve global pazarlarda marka yönetimi konularında katılımcılara bilgi kazandırmayı hedefler.
Program, çağdaş yönetim anlayışı ile işletmelerin teknoloji, ekonomi ve sosyal alanlarda oluşan değişimlere adapte olmaları anlayışını odağına alarak küreselleşme ve ulusal pazar ihtiyaçları doğrultusunda bilgi sağlamak ve yönetim becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.
Bu programda, işletmelerin küreselleşme kavramına yönelik bakış açılarının geliştirilmesiyle birlikte, dijitalleşme, aile şirketleri ve kurumsal yönetim, stratejik pazarlama ve marka yönetimi, uluslararası pazarlama yöntemleri, dış ticaret işlemleri, uluslararası finansman kaynakları gibi orta-üst düzey yöneticilerin ihtiyaçlarına yönelik teorik ve pratik bilgi birleşimi yer almaktadır.
Uluslararası pazarlar, uluslararası ticaret, ekonomi ve finans alanlarını odağında bulunduran Küresel Pazarlama ve Dış Ticaret Yönetimi programının temel amacı, yöneticilere uluslararası ticaretin temel fonksiyonlarını kapsayan ve uluslararası ticaretin belirli alanlarında uzmanlaşmaya imkân sağlayacak etkin ve verimli üst düzey bir eğitim vermektir.
Uluslararasılaşmayla birlikte ticari sınırların ortadan kalktığı ve rekabetin uluslararası boyutta yaşandığı bir ortamda Küresel Pazarlama ve Dış Ticaret Yönetimi alanında eğitimli iş gücü oluşturmak önemli bir yetkinlik konumundadır.
Bu programda, işletmelerin küreselleşme kavramına yönelik bakış açılarının geliştirilmesiyle birlikte, dijitalleşme, uluslararası pazarlama yöntemleri, dış pazar araştırması, uluslararası finansman kaynakları, uluslararası denetim süreçleri, ihracat-ithalat yönetimi gibi orta-üst düzey yöneticilerin ihtiyaçlarına yönelik teorik ve pratik bilgi birleşimi yer almaktadır.
Bu program, işletmelerin dijitalleşme çabalarıyla birlikte süreçlerin iyileştirilmesine yönelik seviye tespit bilgisiyle birlikte, yeni ekonomik araçların tanıtıldığı, veri analizinin etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasına yönelik yöntemlerin anlatıldığı, dijital pazarlama araçlarına yönelik stratejilerin nasıl oluşturulacağı bilgisini içermekte olan ve işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda dinamizmini koruyan bir program olma özelliğini taşımaktadır.
Etkili bir çalışan geri bildirim sistemi, bir kuruluşun üyelerinin verimli, büyüme odaklı ve öz farkındalık sahibi kalmasına yardımcı olan sistemdir. Yöneticiler, ekip liderleri ve diğer üst düzey çalışanlar genellikle ekip üyelerine ve diğer ast çalışanlara geri bildirim sağlama sorumluluğuna sahiptir. Bu tür liderlerin ve yöneticilerin nasıl geri bildirim vereceklerini bilmeleri çok önemlidir çünkü geri bildirim doğru şekilde sağlandığında bir kuruluşun işleyişini iyileştirmede harika sonuçlar verebilir.
Bu eğitimimizde geri bildirim vermenin öneminden bahsediyor ve geri bildirim verirken dikkate almak isteyebileceğiniz en önemli noktaları keşfediyoruz. Geribildirime nasıl tepki verilebileceği üzerine çalışıyoruz. Örnekler ve vakalar üzerinden pratik yapıyoruz.
Kuşaklar çalışma hayatında bir arada bulunuyorlar, farklı alan ve seviyelerde pay sahibi oluyorlar ama gerçekten birlikte çalışabiliyorlar mı? 21 yüzyıl beklentilerini nasıl karşılıyoruz, birbirimizi ne kadar anlıyoruz, iş yapma, iletişim kurma ve iş yerinde üretim ve verimliliği artırmak için neler yapılabilir?
Kuşaklar arası iletişim ve etkileşim gerçeklerine baktığımız güncel eğitimde en çok hangi alanlarda çatışma deneyimlediğimizi, uzlaşıyı nasıl bulabileceğimizi, birbirimizi anlamak ve ortak çıktılar üretmek için nasıl adımlar atabileceğimize odaklanıyoruz.
Psikolojik Sağlamlık, Dinleme, Empati kurma ve Öğrenme için yer açma konulara ışık tuttuğumuz bu eğitimde bir hikâye analizi üzerinden konumlama ve yansıtma yaparak farkındalık artıracağımız ve presenteeism (hazır bulunurluk / İş’te var ol (a) mama) kavramlarını katılımcı görüşleri ile inceleyeceğiz.
Bu eğitim, liderlikte duygusal zekânın gücünü kullanarak çevikliğin nasıl artırılabileceğini öğrenmek isteyen profesyoneller için tasarlanmıştır.
Eğitimde, liderlerin duygusal zekâ becerilerini geliştirerek hızlı değişimlere uyum sağlamaları, etkili iletişim kurmaları ve ekiplerini ilham verici bir şekilde yönetmeleri için gerekli araç ve teknikler sunulacaktır.
Katılımcıların gerçek hayat durumlarını analiz etme, liderlik becerilerini uygularken empati odaklı çözümler üretme yetkinliklerini geliştirecek. Örnekler, pratik uygulamalar ve vaka çalışmalarıyla zenginleştirilmiş bu program, liderlik yolculuğunuzda fark yaratmak için size rehberlik edecek.
Bu eğitim, iş dünyasında liderlerin ve yöneticilerin pedagojik yaklaşımlarla daha etkili bir yönetim tarzı benimsemelerine yardımcı olmayı amaçlar. İnsan odaklı liderlik anlayışıyla, çalışanların öğrenme süreçlerini desteklemek, bireysel ve ekip potansiyelini ortaya çıkarmak için gereken becerileri geliştirir.
Eğitimde, öğrenme ve öğretme farkındalığından ekip iş birliğini teşvik etmeye kadar geniş bir yelpazede konular ele alınır.
Bu 2 tam günlük eğitim programı, modern iş dünyasının gerektirdiği liderlik ve yönetim becerilerini geliştirmek için kapsamlı bir içerik sunar. İletişimden duygusal zekâya, stres yönetiminden X-Y-Z kuşaklarıyla etkili çalışma stratejilerine kadar geniş bir yelpazede tasarlanan bu program hem yeni yöneticilere hem de deneyimli liderlere hitap etmektedir.
• Bu eğitimin amacı, C-level yöneticilere yapay zeka kavramları, teknolojileri ve iş süreçlerine nasıl entegre edilebileceği hakkında kapsamlı bir farkındalık kazandırmaktır. Yapay zekanın stratejik kullanımıyla iş süreçlerinde nasıl değer yaratılabileceğini, yapay zekanın yönetişim ve risk yönetimi açısından dikkat edilmesi gereken unsurları öğrenmelerini sağlamaktır.
Eğitimin amacı, şirketlerin ürün ve hizmetlerini pazarlarken tüketiciyi daha derinlemesine anlayarak daha etkili pazarlama iletişimi stratejileri çizmelerine yardımcı olmaktır. Eğitimde teorik bilgiyle birlikte ağırlıklı olarak uygulamalara ve gerçek global/yerel vakalara yer verilmektedir. Böylece daha akılda kalıcı ve pratik bilgiler edinmeleri hedeflenmektedir.
Katılımcıların, üretim kapasitesi planlama, S&OP (Sales and Operations Planning) süreçleri, tedarik zinciri yönetimi ve karar verme becerilerini eğlenceli bir oyun aracılığıyla geliştirmelerini sağlamak. Eğitimde, katılımcılar 4 kişilik gruplar halinde, 5 pazara ürün gönderen bir üretici rolünü üstlenecek ve stratejik kararlarla rekabet avantajı sağlamaya çalışacaklar.
Katılımcıların tedarik zinciri yönetimindeki dinamikleri daha iyi anlamalarını sağlamak, tedarik zincirinde bilgi akışı ve karar verme süreçlerinin etkilerini simülasyon yoluyla deneyimlemelerini sağlamak. Eğitim, stok yönetimi, talep öngörüsü ve iletişim konularında katılımcılara pratik bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Bu eğitim, yöneticilere, büyük verinin sunduğu fırsatları kullanarak stratejik avantaj yaratmayı, veriye dayalı düşünme becerilerini geliştirmeyi ve sezgisel zekâ ile rasyonel analizleri dengede tutarak daha bilinçli, hızlı ve etkili kararlar almayı öğretmeyi amaçlıyor.
Katılımcılar, veriden değer üretmenin ve bu değeri iş süreçlerine entegre etmenin yollarını keşfederek, iş dünyasının karmaşık ve hızla değişen dinamiklerine uyum sağlayacak ve geleceğin liderleri olarak fark yaratacaklar.
Günümüz iş dünyasında başarı, artık statik yapılarla değil, daha dinamik, adaptif ve çağdaş örgütlenme modelleri ile mümkün hale geliyor. Bu eğitimin amacı, katılımcılara geleneksel organizasyon yapılarının ötesine geçerek, daha esnek, yaratıcı ve anlam odaklı bir yönetim anlayışının kapılarını aralamaktır.
Yöneticilere, ekiplerini nasıl daha etkin yönetebileceklerini, öz yönetim ve bütünlük odaklı bir kültür oluşturmayı ve organizasyonlarını sürekli değişen şartlara nasıl hızlıca adapte edebileceklerini öğretmek. Bu sayede, katılımcılar organizasyonlarını sadece bugünün ihtiyaçlarına değil, geleceğin beklentilerine de yanıt verebilen bir yapıya dönüştürebilecekler.
Günümüzde ülkelerin gelişmişlik düzeyini belirleyen en önemli faktörlerin başında AR-GE ve İnovasyona yapılan yatırımlar ve bu yatırımların sürdürülebilirliği gelmektedir. Bu bağlamda, ülkemizde bu alanlara yapılacak yatırım ve verilecek desteklerle, ülkemiz ihracatının gelecekte katma değeri yüksek, ileri teknoloji ürünler içeren bir yapıya dönüştürülmesi hedeflenmektedir. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın son verilerine göre ülkemizde birçok AR-GE merkezi, tasarım merkezi ve teknoloji geliştirme bölgesi faaliyet göstermektedir, bu sayılardaki artış eğiliminin de devam edeceği öngörülmektedir. Bu gelişmelere paralel olarak, nitelikli AR-GE ve tasarım merkezi personeline olan ihtiyaç artmakta ve bu talep karşılanamamaktadır. AR-GE Projeleri Eğitimi, AR-GE projesi yapmak isteyen kişilerin proje konusunu belirleme, projenin karşılaması gereken kriterleri yerine getirme, uygun bir şekilde rapor hazırlama gibi alanlarda bilgilenmesini sağlayan bir online eğitimdir
Yatırımcı pitch deck'i şirketinizin görsel bir temsilidir. Pitch, iş fikrinizi potansiyel yatırımcılara fon sağlamak ve halka açık pitch etkinliklerinde sunma şeklinizdir. İyi tasarlanmış bir pitch deck, işinizin ne yaptığını, neden yaptığını ve nasıl başarılı olacağınızı, izleyicilerinizi heyecanlandıran ve onları harekete geçmeye teşvik eden ilgi çekici ve ikna edici bir şekilde açıkça iletir. Pitch deck oluşturma süreci tüm büyüyen girişimler için şiddetle tavsiye edilir. Kursumuz boyunca iş modelinizin, pazarınızın, müşterilerinizin, rakiplerinizin ve uzun vadeli planlarınızın temel alanlarına daha derinlemesine dalacaksınız. Bu çaba, kendi şirketinizi daha iyi tanımanıza ve muhtemelen iş stratejinizdeki ve pazar anlayışınızdaki boşlukları ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. İşinizi içten dışa bilmek, geleceğini bilmediğiniz sorulara sizi hazırlar.
Bu eğitim, minimalist bir yaklaşımla hedef kitleye uygun kapsül koleksiyonlar tasarlamak için gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırır. Katılımcılar, koleksiyon oluşturma sürecinin tüm aşamalarını öğrenirken, moda trendleriyle uyumlu, işlevsel ve estetik tasarımlar geliştireceklerdir.
Bu ders, moda sektöründe mağazacılık ve perakende yönetimi için gerekli olan stratejik düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Katılımcılar, müşteri deneyimini geliştirmek, mağaza düzenini optimize etmek ve satış performansını artırmak için uygulanabilir yöntemler öğreneceklerdir.
Bu eğitim, bireylerin veya markaların stil kimliğini analiz ederek doğru imajı oluşturmalarına rehberlik etmektedir. Katılımcılar, moda trendlerini yorumlamayı ve hedef kitleye uygun stil önerileri geliştirmeyi öğreneceklerdir.
Bu ders, moda endüstrisinde trendleri öngörme ve geleceğe yönelik yenilikçi tasarımlar geliştirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar, trend tahmin yöntemlerini öğrenerek moda sektörünün geleceğini şekillendiren dinamikleri anlayacaklardır.